Методичні рекомендації щодо вивчення математики у 2014/2015 навчальному році
У 2014/2015 навчальному році вивчення математики в
загальноосвітніх навчальних закладах здійснюватиметься за такими програмами,
надрукованими у посібнику «Збірник програм з математики для допрофільної
підготовки і профільного навчання» (Харків : Ранок, 2011), розміщені на
сайті Міністерства освіти і науки України www.mon.gov.ua.
Програмно-методичні матеріали щодо
вивчення курсу математики (орієнтовне календарне планування для загальноосвітніх
та профільних класів, завдання для підсумкового тематичного оцінювання) — в
Інформаційних збірниках МОН № 13–14, 2006–2009 рр., журналі
«Математика в школі» (№ 6, 2006–2009 рр.), журналі «Математика в
школі» № 6, 7–8 2011 р., «Математика в школах України» № 19–21
2011 р., № 22–24 2012 р., газеті «Математика» № 26–27,
46–47 2011 р., № 29–31 2012 р.
Звертаємо увагу вчителів на:
– удосконалення
підготовки та проведення уроків математики з використанням активних форм
організації діяльності учнів;
– диференційоване
навчання та індивідуальну роботу з учнями;
– використання
нових інформаційних технологій у поєднанні з традиційними засобами навчання;
– практичну
спрямованість навчання математики;
– моделювання
життєвих ситуацій;
– аналіз
кількісних даних, що представлені у різних формах;
– відсоткові
розрахунки;
– пропорційні
відношення;
– дії з
дробами;
– розвиток
логічного та креативного мислення.
Методичну роботу з педагогічними кадрами
спрямовувати на:
– підвищення
кваліфікації та професійної майстерності кожного педагогічного працівника,
розвиток творчого потенціалу педагогічних колективів, досягнення позитивних
результатів навчального процесу;
– формування
інноваційної культури вчителя математики;
– удосконалення
підготовки та проведення уроків математики з використанням активних форм
організації діяльності учнів;
– використання
новітніх інформаційних технологій, електронних підручників, програмних засобів
навчання;
– активізацію
роботи з молодими вчителями математики;
– вивчення та
розповсюдження перспективного педагогічного досвіду.
Звертаємо особливу увагу, що
відповідно до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від
02.08.2012 р. № 882 «Про використання навчально-методичної літератури у
загальноосвітніх навчальних закладах» загальноосвітні навчальні заклади мають
право використовувати в організації навчально‑виховного процесу лише навчальні
програми, підручники та навчально-методичні посібники, що мають відповідний
гриф Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, схвалені
відповідною комісією науково-методичної ради з питань освіти Міністерства
освіти і науки, молоді та спорту України.
Вимоги до перевірки зошитів регламентуються
методичним листом Міністерства освіти і науки України від 27.12.2000 р.
№ 1/9-529 «Орієнтовні вимоги до виконання письмових робіт і перевірки
зошитів з природничо-математичних дисциплін у 5–11 класах» (окрім кількості
контрольних робіт).
Вимоги щодо обсягу домашніх завдань регламентуються
методичним листом Міністерства освіти і науки України від 29.10.2007 р.
№ 1/9-651 «Про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх
навчальних закладів».
Обсяг домашніх завдань з усіх предметів
має бути таким, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували — 4 години.
Вимоги до ведення класного журналу
Тематичному оцінюванню
навчальних досягнень підлягають основні результати вивчення теми (розділу). Під
час вивчення кожної теми вчитель підтримує зворотній зв’язок з учнями через:
поточне оцінювання, перевірку виконання домашніх завдань, ведення зошита,
проведення діагностичної самостійної роботи (25–45 хвилин), 1–2 коротких
самостійних робіт (10–15 хвилин), письмової контрольної роботи (бажано з
використанням тестових технологій).
Після закінчення вивчення теми рекомендуємо провести
урок узагальнення знань, умінь і навичок та урок корекції знань, умінь і
навичок (після контрольної роботи).
Тематична оцінка виставляється за результатами
опанування учнями матеріалу теми протягом її вивчення з урахуванням поточних
оцінок, різних видів навчальних робіт (самостійних, контрольних робіт) та
навчальної активності учнів (але не середнє арифметичне всіх оцінок, а
враховуючи динаміку особистих навчальних досягнень кожного учня під час
вивчення теми).
Інтернет-ресурси
для вчителів математики:
http://www.mon.gov.ua
—
Міністерство освіти і науки України
http://www.teacher.at.ua
—
Методична скарбничка
http://sites.google.com/site/matematikaonlajn
—
Математика в школі онлайн
http://www.matholymp.org.ua
—
Математичний олімпіадний рух
http://www.math.ru
—
Матеріали з математики в Єдиній колекції цифрових освітніх ресурсів
http://www.bymath.net
—
Вся елементарна математика
http://www.formula.co.ua
—
Математика для школи
http://www.problems.ru
—
Задачі (допомога при підготовці гуртків та факультативних занять у школі)
http://www.olimpiada.ru
—
Математичні олімпіади для школярів
http://www.kvant.info;
http://kvant.mccme.ru — Науково-популярний
фізико-математичний журнал «Квант»
http://www.ukrtym.blogspot.com/
—
Турнір юних математиків
http://www.etudes.ru
—
Математичні етюди
http://mathworld.ru/about
—
Світ математики
http://yroki.at.ua/
—
Творчий вчитель математики
http://metodportal.net/
—
Методичний портал
http://mysl.lviv.ua/
—
Країна міркувань
http://www.testmath.com.ua/
—
Вивчаємо математику
http://zadachi.mccme.ru/
—
Задачі
http://matematika-na5.narod.ru/
—
Математика — на 5!
http://www.igraza.ru/
—
Ігри, ребуси, загадки
http://www.golovolomka.hobby.ru
—
Головоломки, логічні задачі
http://www.danetka.ru/cgi-bin/main.pl — Граємо в логічну гру «Ситуації»
Основні завдання на 2014 - 2015
н.р.
Адміністрації ПТНЗ, керівникам
методичних об’єднань:
1. Спрямовувати діяльність
методичного об’єднання на підвищення
ефективності навчального процесу,
упровадження новітніх
технологій, використання професійно
значимого навчального матеріалу.
2. На засіданнях МО
розглядати результативність упровадження викладачами інноваційних технологій у навчальний процес.
3.
Забезпечення ПТНЗ фаховими
періодичними виданнями, здійснення
оновлення фонду бібліотек
сучасною навчально-методичною, науково-популярною та довідковою літературою з природничих
наук.
4.Забезпечення своєчасного проходження курсів підвищення кваліфікації вчителів
відповідно
до плану,
а також підвищення методичного рівня викладачів протягом атестаційного періоду
(відвідування і прийняття участі у майстер-класах, вебінарах,
науково-практичних конференціях, друк у періодичних та фахових виданнях).
5.
Активізувати участь учнів
у Міжнародному математичному інтерактивному учнівському конкурсі
«КЕНГУРУ» та науково-дослідну діяльність
учнів з проблем енергозбереження та
раціонального використання природних енергетичних ресурсів;
Положення про вимоги щодо ведення та перевірки зошитів з математики в загальноосвітніх навчальних закладах
I. Загальні положення
1.1. Дане Положення розроблено на підставі листа МОН України №1/9-529 від 27.12.2000р «Орієнтовні вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з природничо-математичних дисциплін у 5-11 класах», наказу МОН України №371 від 05.05.2008р. «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти».
1.2. Положення визначає основні організаційні засади, порядок ведення та перевірки зошитів з математики.
1.3. Ведення зошитів з математики учнями навчальних закладів з 5-го по 11-й клас є обов’язковим.
1.4. У зошитах виконуються письмові класні, домашні та контрольні роботи .
II. Види письмових робіт учнів
2.1. Основними видами класних і домашніх письмових робіт учнів є :
• вправи та задачі з математики;
• складання аналітичних та узагальнюючих таблиць, схем;
• самостійні та контрольні роботи.
2.2. Форми поточних та підсумкових письмових робіт:
• контрольні роботи з різнорівневими завданнями;
• контрольні роботи в тестовій формі;
• комбіновані контрольні роботи;
• самостійні роботи.
Поточні контрольні роботи мають на меті перевірку засвоєння вивченого програмового матеріалу. Зміст та кількість робіт визначається вчителем з урахуванням складності матеріалу, кількості годин на його вивчення, а також здібностей учнів класу.
Для проведення поточних контрольних робіт учитель може використовувати цілий урок або його частину.
Підсумкові контрольні роботи проводяться після вивчення найбільш значущих тем у відповідності до календарно-тематичного планування вчителя та згідно з Програмою.
Підсумкові контрольні роботи проводяться в кінці семестру, року.
Кількість, характер самостійних робіт та час, відведений на їх проведення, визначається вчителем.
ІІІ. Кількість і призначення учнівських зошитів
3.1. Для виконання класних і домашних робіт учні повинні мати таку кількість зошитів:
• з математики 5 — 6 класи - два зошити;
• з алгебри 7-9 класи - два зошити;
• з алгебри та початків аналізу 10-11 класи - один зошит;
• з геометрії 7-11 класи - один зошит.
3.2. Для контрольних робіт з математики передбачаються окремі зошити, які зберігаються в навчальному закладі протягом навчального року. В них виконуються контрольні та корекційні роботи:
в 5-6 класах - 1 зошит для контрольных робіт з математики;
в 7-11 класах - 2 зошити, з них один для контрольних робіт з алгебри (алгебри та початків аналізу) і один для контрольних робіт з геометрії.
3.3. В разі використання зошитів з друкованою основою для перевірки навчальних досягнень учнів, вчитель повинен зберігати використані варіанти протягом навчального року.
3.4. Самостійні роботи з математики учні можуть виконувати в робочих зошитах, в зошитах з друкованою основою, або на окремих аркушах.
IV. Порядок ведення зошитів з математики
Усі записи в зошитах учні виконують з дотриманням таких вимог:
4.1. Писати охайно, розбірливим почерком, синім чорнилом.
4.2. Оформлення титульної сторінки зошита :
Зошит
для робіт з математики(алгебри, алгебри та початків аналізу, геометрії)
учня(учениці)_______ А класу
спеціалізованої школи №23
Прізвище та ім’я (в родовому відмінку)
4.3. Зберігати поля з зовнішньої сторони.
4.4. Вказувати дату виконання роботи : число цифрами, а місяць прописом.
4.5. Вказувати, де виконується робота (класна чи домашня). Позначати номер вправи, задачі.
4.6. Між останнім рядком даної письмової роботи та наступною роботою пропускати 4 клітини .
4.7. Креслення виконуються олівцем (у випадку необхідності - із застосуванням лінійки та циркуля), а умовні позначення до них підписуються ручкою.
4.8. Невірні написи: літера, число чи знак закреслювати похилою лінією, частину слова, слово, вираз - тонкою горизонтальною лінією; угорі над виправленням надписується необхідна літера, слово, вираз; не виділяти невірні записи дужками. При виправленні не використовувати коректор.
V. Порядок перевірки письмових робіт учителями
5.1. Зошити учнів, в яких виконуються класні та домашні роботи,
перевіряються:
перевіряються:
• з математики в 5 та 6 класах – один раз на тиждень у кожного учня (кількість перевірених робіт – не менше однієї на вибір вчителя);
• в 7-9 класах - один раз на два тижні у кожного учня (кількість перевірених робіт – не менше двох на вибір вчителя);
• в 10-11 класах - один раз на місяць у кожного учня (кількість перевірених робіт – не менше двох на вибір вчителя).
Вчителі не повинні обмежуватись лише власною перевіркою виконання учнівських робіт, а мають практикувати самоперевірку, взаємоперевірку, формуючи тим самим в учнів потребу здійснювати самоконтроль.
Вчитель також може перевіряти і оцінювати частину письмової роботи (задачу, вправу, побудову графіка тощо).
Оцінка за ведення зошитів з математики виставляється до класного журналу наприкінці вивчення кожної теми, але не менше, ніж один раз на місяць. До уваги береться наявність і правильність виконання класних і домашніх робіт, оцінки за поточну перевірку зошитів, охайність ведення зошитів.
5.2. Всі види контрольних робіт з математики перевіряються у всіх учнів.
5.3. Перевірка контрольних робіт учителем здійснюється в термін до наступного уроку.
5.4. У роботах, що перевіряються, вчитель позначає і виправляє допущені помилки, керуючись наступним:
• при перевірці зошитів і контрольних робіт з математики тільки підкреслює і виправляє допущену помилку.
• підкреслення і виправлення помилок здійснюється вчителем лише червоними чорнилами;
• при виставленні балу за роботу вчитель керується критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів відповідно до наказу МОН України №371 від 05.05.2008р. «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти».
5.5. Результати контрольних, самостійних робіт обов’язково заносяться до класного журналу.
За класні і домашні письмові роботи в журнал виставляються бали на вибір учителя.
5.6. Після перевірки письмових робіт (контрольних робіт з різнорівневими завданнями, контрольних робіт у тестовій формі, комбінованих контрольних робіт) в контрольних зошитах проводиться корекційна робота.
Немає коментарів:
Дописати коментар